Iako su prihodi u 2024. godini porasli za 10,8 posto, kao i neoporezovana dobit, ukupna neto dobit Atlantic Grupe je zbog poskupljenja kave i kakaa pala za 15,2 posto, stoji u njihovu izvješću o rezultatima poslovanja.
Atlantic Grupa je u
2024. godini zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 1,08 milijardi
eura, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 10,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 12
posto na 97 milijuna eura, dok neto dobit iznosi 26,5 milijuna eura i
manja je 15,2 posto u odnosu na 2023. godinu. U skladu s najavama, riječ
je o negativnom utjecaju snažnih pritisaka povijesno visokih cijena
kave i kakaa na profitabilnost, osobito u zadnjem kvartalu prošle
godine. - Unatoč nepovoljnim uvjetima iz okruženja, Atlantic Grupa je 2024.
godinu završila s odličnim prodajnim rezultatima, koji po prvi puta
nadmašuju milijardu eura. Rekordan prihod ostvaren je uslijed rasta
prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na većim
tržištima, a rast EBITDA postigli smo unatoč do sada nezabilježenom
poskupljenju naših ključnih sirovina, kave i kakaa, te većim ulaganjima u
zaposlene i marketing. Želim zahvaliti svim našim zaposlenima na
predanosti u jačanju poslovanja, kao i našim partnerima na dugogodišnjoj
podršci. Očekujemo i dalje izazovno okruženje, ali ostajemo
usredotočeni na jačanje konkurentnosti, inovacije te profitabilan i
održiv rast', istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil
Tedeschi. Najveći rast prodaje ostvarila su strateška poslovna područja (SPP)
Kava (24,5 posto) te Pića (9,5 posto) i Delikatesni namazi (9,1 posto). Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 23 posto najveća pojedinačna
kategorija. U distribuciji prednjači strateško distribucijsko područje
(SDP) Srbija s rastom od 12,6 posto, a slijede Sjeverna Makedonija s
rastom od 11,3 posto i Hrvatska s rastom od 8,7 posto, dok ključna
europska tržišta ostvaruju dvoznamenkasti rast uslijed rasta prodaje na
tržištima Njemačke, Austrije i Švicarske. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 62,7 posto, ljekarničko
poslovanje 8,8 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 28,5 posto
prihoda od prodaje. Godinu iza nas obilježila je akvizicija Strauss Adriatica,
integracija u sustav Atlantic Grupe provedena je iznimno uspješno te se
od sljedeće godine očekuju značajni sinergijski efekti. Od distribucijskog razvoja valja izdvojiti automatizaciju centralnog
skladišta u Vukovini s naprednom 2D shuttle tehnologijom, koju je
Atlantic uveo među prvima u ovom dijelu Europe. Godina je protekla sa
značajnim kapitalnim ulaganjima od gotovo 50 milijuna eura, a ističu se
ulaganja u razvoj proizvodnih linija za slani i slatki snack u Beogradu
te proizvodni pogon Donata u Rogaškoj Slatini. Održivi rast ostaje jedna od glavnih strateških odrednica u
poslovanju Atlantic Grupe. Kompaniju su stručne organizacije i
institucije prepoznale kao ESG lidera u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji,
te je osvojila nagrade za tranziciju prema cirkularnoj ekonomiji i
obrazovne programe. Osim toga, dobila je i certifikat 'Equal Pay Champion' koji se
dodjeljuje tvrtkama koje su posvećene jednakom plaćanju svojih
zaposlenika za jednak rad, te jednakim karijernim prilikama bez obzira
na spol, kao i priznanje 'Above and Beyond' za kvalitetu u upravljanju
ljudskim potencijalima, koje dodjeljuje Selectio Grupa u sklopu projekta
Poslodavac Partner.